lørdag den 28. maj 2011

Småfolk go home

For lang lang tid siden bestilte jeg det fineste lækreste stretchjersey hjem fra Tyskland. Og i dag skulle det være. Bertram skulle have en jungle-tshirt.
Frem blev den trofaste Meedom og hvadhunnuhedder mønsterbog hevet . Tshirt mønster blev fundet og glad gik jeg i gang. Der var dog en lillebitte stemme inde bagerst i hovedet, der blev ved med at mumle noget med, at jeg sidste gang jeg brugte det mønster, var gået adskillige numre ned ift. Bertrams normale størrelse, fordi bogens størrelsesangivelser er helt hen i vejret....og det ku' jeg egentligt også godt huske med nogle af de andre mønster derfra. Syede engang en kjole til Naja, som var så stor, at jeg i teorien kunne bruge den som top(altså kun i teorien, ik'!)
Og sørme så - det hold igen stik. Min tshirt størrelse 92 passer Naja perfekt. Som vel og mærke er en str. 110-116 til dagligt.
Men Bertram havde jo godt luret, at blusen egentligt var til ham- og ville under ingen omstændigheder afgive den til sin søster. Som i mellemtiden var blevet enig med sig selv om at grøn 'helt ægte' var hendes nye yndlingsfarve.
Og nu er der 10 point til den, der kan gætte hvad jeg har lavet de sidste timer. Jeps, rigtigt gættet. Syet endnu en -noget mindre- tshirt.
Men fine blev de. Faktisk er stoffet så tykt og lækkert at jeg overvejer om ikke moren skal have sådan en helt enkel top i det(Og så sørge for aldrig ALDRIG at have den på samtidigt med at en af ungerne flasher sin tshirt)



Tilbage ligger der så de her lækkerier og venter på at blive sommergarderobificeret som t-shirt, enkle kjoler og nederdele og bløde bukser


3 kommentarer:

  1. kæft hvor er det noget sødt stof. gad godt jeg ku hitte ud af det med at sy shirts:-)

    SvarSlet
  2. Det er simpelthen alt for fedt det stof! Min dreng vile også være superlækker i det - Du får den lækreste påklædte lille dreng:-)

    SvarSlet
  3. det var da heldigt at du havde købt rigeligt med stof. Det bliver et flot syn når de kommer i ens t-shirts

    SvarSlet