mandag den 2. maj 2011

Den svære kunst: at tage penge for sit arbejde

Jeg har nu 105 smykker til salg på Amio...og det repræsenterer mange timers arbejde(ikke mindst den usandsynligt kedelige tjans at få det lagt på nettet). Men antallet af ting jeg har solgt er latterligt lavt. Nu ku' det selvfølgeligt skyldes at det er grimmere end det meste, men jeg har(til min egen forbavselse) fået utroligt mange positive kommentarer.
Så markedet er der altså. Og jeg har derfor konkluderet at jeg åbenbart sætter mine priser for højt.
Aftenen er derfor blevet brugt til at justerer priser på alle varer på Amio ...og det er altså lidt af et dilemma.
For på den ene side er det jo meningen at jeg gerne vil sælge(en masse) - men på den anden side vil jeg jo heller ikke forære mit arbejde væk....og et helt tredje problem er at man jo også skal passe på at man ikke underbyder alle andre....aaaargh, det er altså ikke nemt.

4 kommentarer:

  1. Hold nu op nogle lækre smykker du laver! Og ja det er en kunst - En stor kunst at sætte sine priser. Da jeg i sin tid åbnede mit skrædderi, solgte jeg mine kjoler ALT for billigt, hvilket resulterede i at jeg havde lynende travlt og MASSER af kunder. Men jeg knoklede og knoklede uden at få ret meget ud af det i den sidste ende. Men ja selvfølgelig skal man heller ikke ligge sine priser så højt at man intet sælger... Det er virkelig en svær balancegang!

    SvarSlet
  2. Hej Line

    Det er rigtig svært, at sætte priser på egne værker. Synes nu aldrig du har haft høje priser, egentlig synes jeg at dine priser er ret (for?)lave. 35kr for en halskæde som er inkl. fragt er meget billigt, for noget du har siddet og designet. Tænker lidt, at den kan du ikke tjene meget på, når materialeudgift og tid (fra idé til færdig produkt) er trukket fra..?? Men forstår jo også godt, at du gerne vil sælge dine ting, men min erfaring er (ikke at jeg er nogen ekspert overhovedet,)at ting som er sat for billigt, ikke nødvendigvis sælger ret godt. Godt design er bare ikke billigt, og dine smykker fejler i hvert fald ikke noget på den front.
    Men det er en svær én, den med prissætning...

    Men du må jo se tiden an, om der kommer mere salg, nu du har reguleret.
    Kram ulla

    SvarSlet
  3. Hej!
    Jeg faldt lige over din blog, og er lidt forelsket i den :o) Skønne, smukke smykker du laver!
    -Min mor kom hjem fra arbejde en dag med et par øreringe der faktisk er magen til dem man kan se på billederne. :) Hun arbejder på skadestuen i Odense og enten var det en kollega der havde en veninde der lavede og sælgede dem, eller var det ae hendes kollega. De kostede vist 35,- eller 40,-. Kunne det være dig, der lavede dem??

    Mvh Eline

    SvarSlet
  4. Hov der skulle have stået *Bare* i stedet for "ae" :)))

    SvarSlet