tirsdag den 11. januar 2011

Aj for helvede, det er jeg sgu ked af

Altså det er jeg virkeligt.
For jeg røg da godt nok lige durk i idyl-blog-fælden der.
Jeg har gudhjælpemig et indlæg, hvor ordene 'charmerende', 'vintage' og 'unik' indgår samtidigt.
Undskyld mig lige imens jeg vasker mit tastatur med karbolsyre og skrubber fingrene med Rodalon.
For jeg havde jo LOVET mig selv ikke at ryge i den fælde og køre det der 'ih, hvor er mit liv bare lækkert'-ræs.
Jeg havde lovet mig selv at være ærlig, kynisk og dybt sarkastisk - sådan som Line in real life er. Og pludseligt lyder jeg som Martha Stewart på Valium.
Mine alarmklokker burde ha' ringet, da jeg pludseligt brugte mindre formuer på vintage, nej for helvede, ikke 'vintage', gamle semilugtende, lettere nussede klude sendt hele vejen fra Tyskland -og jeg oven i købet følte mig heldig.
Og indlæggelsen var da godt nok lige om hjørnet, da jeg , ak ve, sad med en hæklenål og garn købt i Brugsen, for nu skulle jeg hækle cupcakes.
Hold da fest hvor er det skræmmende. Ikke at der er noget galt med hverken hækling elle vintage(altså, er lige ved at lægge sidste hånd på et skønt tæppe til venindes nye baby lavet i vintagestoffer. Altså tæppet, ikke babyen!)Det, der er skræmmende, er hvor hurtigt man bliver suget ind i den her blogverden. Og hvordan man helt umærkeligt bare absorberer inspiration og billeder, så den personlig essens og smag glider sammen med alle blog-indtrykkene, så man pludseligt ikke kan huske, hvad kernen egentligt var.
Og hvordan jeg uden at opdage det var begyndt at idylisere det hele og smøre lidt vaseline over hverdagen og dæmpe lyset, så det hele lige så lidt lækrere ud - set udefra.

Skræmmende. Altså, det er det sgu. Så undskyld mig lige. Jeg skal lige finde min kerne.

4 kommentarer:

  1. Hehe ... du er sgu guld værd, det håber jeg du ved! Tak for trækninger i smilebåndene igen igen, og ha' en vanvittig lækker dag på jagt efter kernen!
    Kh. Jane

    SvarSlet