mandag den 25. oktober 2010

Den indre mormor eller snitterne væk fra mors legetøj

Kender I det, når man pludseligt hører sætninger komme ud af ens mund som a) man ville have forsvoret at man nogensinde skulle sige og b) som får en til i skræmmende grad at lyde ligesom sin mormor.
Det er en meget meget uhyggelig og beskæmmende oplevelse.
Og det alleralleværste var at den yderst angstfremkaldende (og terapikrævende) episode udspillede sig over legetøj. Som jeg havde indkøbt med leg for øje.
Og pludseligt hørte jeg mig selv sige*Nej nej, ikke pille ved det. Du må kun kigge MEGET forsigtigt. Naaaaaj Bertram, ikke med beskidte fingre*
Til mit forsvar vil jeg lige sige at det var det her der bragte min indre skrappe bedstemor frem:
Og det tog en hel fredag aften at klippe-klistre det.
Jeg havde bare lige glemt at det jo var for børnenes skyld jeg gjorde det.
Men fint, det er det sgu da. Og det fede er at det er en pdf-fil, så når Bertram har tygget på de dele som Naja ikke har 'udsmykket' yderligere, så printer jeg bare et nyt sæt (og forsøger mig med noget laminering!)

Dagens øjenguf er den her lille snotnæsede charmebøf

6 kommentarer:

  1. Hvor har du anskaffet herlighederne henne? Det er da mega-nuttet! Og nix om mine unger fik lov at lege med legetøjet heller!:)

    SvarSlet
  2. Griner ... jeg havde gang i nogle af de samme udtryk igår da jeg sad og legede (!) med perler, så jeg kender det i dén grad. Og hvor er papirlegetøjet altså bare for nice!!
    Ha' en lækker dag!
    Kh. Jane

    SvarSlet
  3. @Kat: Du kan finde det her :http://www.etsy.com/shop/FantasticToys
    Men pas på, han har så mange fine ting -og det er til at betale. Meget meget farligt ;-)

    @Jane: Ja, det er bare SÅ fint. Men jeg tror lige jeg skal forsøge mig med noget laminering ligesom du gjorde med Nanibirds - men klippede du alt ud før du laminerede eller hur?(er ikke lige så velbevandret udi lamineringskunsten :-))

    SvarSlet
  4. Får man tilsendt en pdf på mail når man køber det eller hvordan?

    Mht. Nanibirds så er de rimelig solide hvis I printer dem på 120 g papir. Det eneste der er lidt slapt er taleboblen, ellers står de fint.

    SvarSlet
  5. @Maria: Ja, man får tilsendt en PDF - så der er heldigvis rum for en masse fejltagelser(kan dog godt blive lidt dyrt i printerpatroner :oD)
    Jeg printede på 180 g papir og det holder da også fint- dog er kommoden vist blevet brugt til et mundsavlsprojekt og nogle af de smallere ting så som stoleben er ret medtagede - derfor tænkte jeg at noget laminering ville give en lidt større overlevelseschance(men måske er jeg bare naiv der?)

    SvarSlet
  6. @Line: Se bare, nu sidder jeg og griner igen :)

    Jeg tror at laminering nok ville være en god idé, til det her papir. Det var Nanibirds som jeg synes virkede fint med 120 g papir - men de er sikket også mere fast i det når de limes end det her.

    SvarSlet