tirsdag den 12. oktober 2010

Ramt af hverdagen

Da jeg for et par måneder siden startede med at skrive min blog havde jeg -ret naivt (eller bare totalt uden virkelighedsfornemmelse)en idé om, at jeg dagligt skulle opdatere den.
 Jeg havde i min uudtømmelige naivitet også forestillet mig, at de her faste daglige indlæg skulle indeholde billeder af mine nyeste (daglige?)kreative udfoldelser(jep - jeg sagde jo at jeg var naiv)
Anyway - det korte af det lange af det brede er at et travlt arbejde plus travl hjemmefront(egentligt passende at det hedder en front som i krig og uvejr:-)) plus to børn kombineret med træthed som i 'sætter jeg mig ned nu, så snorker jeg' -og 'jeg har kun lige energi nok til at trække vejret' -træthed ikke er vejen til det lykkelige opdaterede blogland. det er vejen til kaffeafhængighed og en chef, der uvidende er en hårsbredde fra døden dagligt.
Kort sagt : jeg blev ramt af hverdagen - og er nu igang med mantraet 'Du må ikke misunde dem der opdaterer dagligt og ser ud til at have oceaner af tid til alt muligt lækkert krea. De er på barsel eller har et job, som giver dem muligheden'. Lyder det som om jeg er misundelig? Damn right, jeg er misundelig. Hvis bare man kunne få barsel uden at der fulgte en baby med.
Nå men, så nåede vi da godt rundt om mine dårlige undskyldninger der. Og lad os så gå til det sjove. Nemlig, det sædvanlige tema: Hvad Line Er Kommet Til At Købe.


Exhibit A - retrostoffer hjemkøbt fra Tyskland (endnu engang sender jeg de varmeste tanker til Google Translate)


Fint ikke? Minifurien har allerede udtalt(udråbt) ønske om en kjole i det lilla sengetøj - og jeg er selv ret småforelsket i alle de små fine blomster. Jeg kan føle et patchworkpudeprojekt trænge sig på......nu skal jeg bare lige finde tiden, energien og det pædagogiske overskud til at forklare unglingerne om hvorfor konceptet mor-tid er vitalt.(Alternativt kan jeg bare finde et par ørepropper.)

2 kommentarer:

  1. Skønne sager du har købt - og herligt selvironisk indlæg :)

    Selv har jeg besluttet mig for at det altså også er meget kreativt at købe fine ting, så jeg er ofte ret så kreativ ;) Drømmene om hvad jeg skal og kan lave er langt flere end virkelige færdiggjorte projekter.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Hej Mirjam
    Tak for ordene - og ja, jeg tror også jeg mest hører til i drømme->planlægning->indkøbskategorien end i udførelses og færdiggørelseskategorien :oD
    (måske derfor jeg i mit professionelle liv er projektleder ;o))

    Smil fra Line

    SvarSlet