onsdag den 22. juni 2011

Mænd, spandex og numsebumser

......og en generel betragtning af mænds manglende forfængelighed -og ikke mindst selvkritik

Tour de France nærmer sig -og i takt med at dagene dertil bliver færre, stiger antallet af spandexklædte mænd på de danske cykelstier dramatisk.
Og her vil jeg komme med en meget grov, men ikke desto mindre sand, generalisering: Mænd har ingen selvkritik....eller også har de bare alle en hel enormt god overbevisningsevne.
For åbenbart, så tror enhver kvart, halv eller helflommet mand i Danmark, at han bliver den lækreste, strammeste, sprødeste [Indsæt her navnet på den lækreste mand du kan komme i tanke om], så snart han ismøger sit legeme spandex -og helst i opmærksomhedskrævende farver og mønstre.
Enhver kvinde ville ellers kunne fortælle dem, at har man et ømt punkt, såsom lidt for meget mave, som man gerne vil lede al opmærksomhed væk fra, så er løsningen ikke- og jeg gentager; løsningen er ikke at pakke det overflødige fedtdepot ind i stramtsiddende glitrende gymnastikdragtlignende stof.
En ting er så, at skulle dele cykelsti med dem. Men nu har jeg indtil flere gange delt togkupe med en spandexklædt tumling - og det er tydeligvis ikke en uheld a la punkteret cykel eller sådan, der har tvunget ham til at tage toget iklædt en kropsstrømpe. WHAT?? Hvem ved sine fulde fem tager toget i sådan noget tøj.

Nå, men grunden til, at jeg kom til at fundere over mænds meget selektive syn, var at jeg kom tanke om en oplevelse jeg havde sidste år.
Der er nemlig det ved spandex, eller hvad filan, det er for et materiale, som cykelbukser er lavet af, at det godt kan blive ret så gennemsigtigt, når det spændes lidt for meget ud.
Læg dertil det faktum, at man ikke bruger underbukser i cykelbukser(lettere klamt ja, men bedre end brandsår af underbukseelastik i skridtet. Trust me, jeg har prøvet det) og I kan måske forestille jer det syn, jeg havde liggende foran mig i en god halv time sidste sommer.......men det bliver værre........  Numsebumser!!! Og mange af dem.
Jeg kan informere om, at man er ret farlig trafikant, når man af al magt forsøger at lade være med at se lige ud.
Exhibit A: Helt ærligt, hvordan skal jeg nu nogensinde kunne tage den mand seriøst?
(OK, det gjorde jeg jo faktisk ikke i forvejen, men alligevel!)

1 kommentar:

  1. Jävla. Hvem gider kigge op i skrævet på en mand!? Og så med numsebumser.. Fy fan. Vis dog lidt hensyn og noget barmhjertighed, I hensynsløse røvhuller!

    SvarSlet