tirsdag den 29. november 2011

Drengeværelse - årets indretningshelvede

Nu er Bertram blevet tre år og er i den grad en ung mand med meninger (og matchende stædighed).
Mangen en morgen har vi muntret os med at diskutere blød buks vs jeans, havregryn vs havregrød, tandbørstning vs. huller i tænderne. Ak ja, listen er lang.
Og jeg glæder mig blot over at meningerne endnu ikke er begyndt at omfatte værelset andet end det tilbagevendende raserianfald, når hans højtelskede Lynet McQueen-sengetøj bliver lagt i vaskemaskinen(han har én gang formået at slæbe et drivvådt, ikke-centrifugeret sæt sengetøj tværs gennem stuen, ind på værelset op i sengen og proppe sin dyne ned i det!)
Og jeg tænker at jeg er nødt til at få gjort noget ved indretningen nu - inden meningerne også begynder at omfatte værelset .... kan slet ikke overskue omfanget af diskussioner ellers.
Men som de fleste med drenge nok har erfaret, så er det frigging svært at finde fede møbler og gejl til drengeværelser med mindre man enten vil køre pirat-look eller lyseblå prinselook (eller, gys, Disneyficeret look)
En søgning på Pinterest gav ikke andet end en bekræftelse af at amerikanere har virkelig mystisk smag, når det kommer til indretning ...og en fornyet beslutning om at min drengs værelse i al fald ikke skal være en  udstilling af morens (gode?) smag. Det skal være på hans præmisser og en afspejling af hans personlighed. Og så skal det kunne holde til 15 kilos naturkraft, der tonser på væggene.
Nope, det bliver ikke nemt.
Allerhelst ville jeg kunne give ham sådan en Haba-seng. Jamen, den er da for fed(men det vil min bankrådgiver nok ikke synes)


1 kommentar:

  1. ha ha ha ha! jeg ka lige forestille mig en lille dreng der i trods propper sin dyne ned i vådt sengetøj! :)

    SvarSlet