onsdag den 28. november 2012

Hold da helt op

Så for den - der blev da godt nok sat gang i blogland der.
Jeg har ikke overblik over, om det min var mit indlæg der startede hele denne (lettere ophedede) debat, men det var tydeligvis et emne som trængte til at blive debatteret.
Læs selv her og her og her

Men jeg vil altså gerne lige have lov til at pointere at jeg i mit indlæg ikke -og jeg gentager -ikke fordømmer de blogs, der modtager gaver, laver sponsorerede indlæg, give-aways og så videre.
Jeg har total forståelse for konceptet (og hvem drømmer ikke om at leve af at blogge )
....og eneste grund til at min blog ikke gør det samme er det sørgelige faktum at jeg kun én eneste gang er blevet kontaktet og dem hørte jeg aldrig fra igen(....og så ville det nok også gøre det hele lidt mudret, når min blog jo også fungerer som reklamesøjle for mit eget mærke.)

Det, jeg pointerede i mit indlæg var, at det kunne være fedt, hvis dem der sender gaverne ud (altså firmaerne) måske begrænsede sig i antallet af bloggere, de sendte den samme ting til - for ja, det er sgu da irriterende at læse om det samme hele tiden.
Det svarer til at ens yndlingsblad havde den samme reklame på hver anden side.
Og når kreablogsene nu engang plejede at være ens lille hyggelige frirum, hvor man samlede inspiration, så er det altså surt  når det istedet nogen dage føles som at stikke hovedet ind i en reklameblok i uendeligt loop.

Og uden at vide det -jeg ved jo kun hvordan jeg selv føler - så tror jeg at det er den følelse mange bloglæsere sidder med . At det er smadderærgerligt at få en noget, der før var en sublim hyggestund ødelagt af irritation.

Jep. Ærgelse er nok ordet.

Og det var egentligt bare det jeg ville sige med mit indlæg i går. At det er firmaerne bag som burde ændre politik(Ønsketænkning I know) og at jeg ikke tror på at man kan kopiere 'bloggers item'- fænomenet fra modeblogsene over til en  eksempelvis en kubus- stage (Bloggers item er når en af de rigtigt store modeblogs anbefaler et stykke tøj e.lign og det så bliver revet ned af hylderne.)

......men jeg havde sgu da i min vildeste fantasi ikke forestillet mig det her drama og jeg er sgu også ret forarget/forundret, ja chokeret sgu over hvor meget galde og vrede og giftighed, der dukkede op til overfladen. Lille hyggelige Blogland er ikke for de sarte og det er nogen grimme historier og lede kommentarer, der kommer frem, synes jeg.

Puh, jeg kunne blive ved med at skrive på det her, men alt er vist sagt nu. Jeg er oprigtigt ked af hvis mit indlæg har gjort nogen kede af det.


Stort virtuelt kram



6 kommentarer:

  1. Hej Line

    Bare så du ikke er i tvivl, så har jeg intet mod dit indlæg - tværtimod, så er det en evig genstand til undren det med udvælgelseskriterier mm.

    Og så kan jeg ikke lade være med at få et smil på læben. For nu kan folk da så irriteres over, at deres bloghyggestund bliver afbrudt af maaaaaange indlæg om denne debat istedet for reklamer :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Haha - ja, måske skulle jeg begynde at skrive 'Debatindlæg - kan muligvis virke stødende' forrest i overskriften

      Slet
  2. Jeg opfattede heller ikke dit indlæg igår som værende negativt, slet, slet ikke:-) Jeg kunne bare mærke at nogle af kommentarene gik lidt dybere ind i mig end jeg er sikker på de er tænkt fra dem der skrev dem:-) Derfor havde jeg brug for luft:-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre.... jeg fik det virkeligt skidt da jeg læste dit indlæg, for jeg havde jo aldrig tænkt mig(eller overhovedet forestillet mig) at mine ord kunne have sådan en effekt.

      Slet
  3. Er glad for at du skriver dette indlæg. For efter jeg kommenterede på dit indlæg igår, blev jeg helt i tvivl om jeg var den eneste, der havde opfattet dit indlæg, som du beskriver det herover. Og blev ærligtalt lidt bange for, om min kommentar (også) kunne være blevet misforstået. For det jeg mener, er jo netop også, at det er træls, at reklamerne kommer som bølger, hvor det er de samme ting, man læser om igen og igen..
    Og så er de skrevne ord jo generelt farlige, for man kan aldrig se, om det er skrevet med et glimt i øjet, eller med sikkerhed fornemme undertonen bag. Slet ikke, når vi ikke kender hinanden ud over blogland.
    Nå, nu tror jeg så jeg vil hoppe tilbage til ikke at kommentere på denne slags indlæg mere, ligesom jeg havde sat mig for i første omgang ;0)

    SvarSlet
  4. Hold da op, gang i den:) Sært som jeg ikke rigtig synes jeg støder ind i alle disse reklamer? Enten læser jeg ikke de rigtige steder eller også er jeg total blå-øje:) Nu er jeg jo også bare en lille bitte fisk:0)
    Tak for spændende læsning!!!

    SvarSlet